چت

سال آینده اوضاع اقتصادی برای صنایع معدنی سخت‌تر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی گفت: با توجه به کسری بودجه در دولت، سال آینده اوضاع اقتصادی برای صنایع معدنی سخت‌تر می‌شود.

سال آینده اوضاع اقتصادی برای صنایع معدنی سخت‌تر می‌شود

حسن حسینقلی، نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: بر اساس بودجه سال 98، هزینه‌های دولت 408 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، این در حالی است که درآمد دولت 308 هزار میلیارد تومان خواهد بود و این یعنی 100 هزار میلیارد تومان کسری بودجه!

در نتیجه کنترل و سخت‌گیری‌ها بیشتر خواهد شد، پس بهتر است برای سال آینده بر این اساس برنامه‌ریزی کنیم. وی با بیان اینکه «صنایع را باید گسترش دهیم» فعلا در حد شعار است، تصریح کرد: می‌خواهند بدون ایجاد بستر مناسب، صنایع معدنی پیشرفت کند که در واقع این مهم با کمبودی که در امکانات فعلی با آن روبه‌رو هستیم عملی نیست، در ننتیجه ابتدا باید زیرساخت‌های لازم پیاده شود.

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: هیچ فرد دولتی به بخش خصوصی کمک نخواهد کرد، همین که دولت سر راه بخش خصوصی سنگ‌اندازی نکند برای ما نعمتی بوده و خودش کمک است، خود بخش خصوصی باید راه خودش را پیدا کند. حسینقلی با بیان اینکه ماه آینده کوره کنسانتره بزرگی در ملایر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: سه سال پیش ما کوره‌ای در مهاباد احداث کردیم که در آن چندین کار انجام می‌شود؛ کنسانتره روی خالص و آهن اسفنجی تولید کردیم و همچنین سنگ آهن هماتیتی را به سنگ آهن مگنتیتی تبدیل کردیم که این خبر خوبی برای معادن کوچک است و آن‌ها می‌توانند با نصب یک کوره سنگ آهن با عیار بالا تولید کنند. کوره ملایر ماه آینده قابل بهره‌برداری است.

منبع:متال نیوز

دیدگاه ها
×