چت

زیرساخت گمرک برای اتصال با سامانه جامع تجارت مهیا نیست

اطلاعات تمام گروه های کالایی زنجیره فولاد ازسنگ آهن ( تا فولاد میانی) آهن اسفنجی ، گندله، کنسانتره (فولاد خام) محصولات طویل شامل تیرآهن ، نبشی، ناودانی ،میلگرد و انواع ورق فولادی گرم و سرد، گالوانیزه ، پوشش دارو سایرمحصولات فولادی در سامانه جامع تجارت به ثبت رسیده اند.

زیرساخت گمرک برای اتصال با سامانه جامع تجارت مهیا نیست

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد سامانه جامع تجارت وزارت صمت گفت: مجوز خرید از بورس و ثبت سفارش واردات سامانه جامع تجارت از میانه سال گذشته به یکدیگر متصل و اجرایی شده است که از اقدامات تکمیلی سامانه جامع تجارت در حوزه واردات محصولات فولادی است.

مرتضی احمدی افزود: اطلاعات تمام گروه های کالایی زنجیره فولاد ازسنگ آهن ( تا فولاد میانی) آهن اسفنجی ، گندله، کنسانتره (فولاد خام) محصولات طویل شامل تیرآهن ، نبشی، ناودانی ،میلگرد و انواع ورق فولادی گرم و سرد، گالوانیزه ، پوشش دارو سایرمحصولات فولادی در سامانه جامع تجارت به ثبت رسیده اند.

وی ادامه داد: ثبت اطلاعات وداده های زنجیره فولاد را تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مرحله به مرحله از دوسال گذشته و(از سال ۹۹) آغازکرده اند و درحال حاضر تقریبا تمام گروههای زنجیره فولاد استان تهران اطلاعات خود را در سامانه ثبت و ضبط کرده اند.

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد سامانه جامع تجارت وزارت صمت تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حمایت همه جانبه وزیر صمت از این سامانه ، سامانه جامع تجارت دراستان ها هم فعال شد وخوشبختانه با پیگیری استان ها سرعت پیشرفت کارافزایش بیشتری یافت و بجز برخی از گروه های فولادی ثبت و ضبط اطلاعات بیشتر گروههای زنجیره فولاد پوشش ۷۰ تا ۸۰ درصدی دارند.

احمدی با اشاره به اقدامات تکمیلی سامانه جامع تجارت در حوزه واردات و صادرات محصولات فولادی گفت: مجوز خرید از بورس و مجوز ثبت سفارش واردات را در سامانه جامع تجارت از میانه سال گذشته به یکدیگر متصل و اجرا نیز شده است.

وی افزود: اگر هریک از بخش های زنجیره فولاد از بورس کالا تصمیم به خرید محصولات فولادی داشته باشند حتما باید طبق شاخص های وزارت صمت و سامانه جامع تجارت، اطلاعات خود را به ثبت رسانده باشند و تاییدیه آنها اخذ شده باشد درغیر این صورت نخواهند توانست محصولات مورد نیاز خود را از بورس خریداری کنند و یا ثبت سفارش واردات خود را داشته باشند.

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد سامانه جامع تجارت وزارت صمت ادامه داد: هنوز ارتباط سامانه جامع تجارت با گمرک برای بخش صادرات برقرار نشده است واقداماتی که گمرک باید انجام می داد، انجام نداده لذا ثبت اطلاعات فراهم نشده است که امید است با پیگیری وزیر، امسال این موضوع به نتیجه برسد و سامانه جامع تجارت و گمرک به یکدیگر متصل شوند./فولادبان

دیدگاه ها
×