چت

رشد ۳۷ درصدی صادرات چدن، آهن و فولاد

بررسی آمار تجارت خارجی در مدت ۹ ماهه ۹۷ (منتهی به آذر) نشان داد که ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در این مدت به رقم سه میلیارد و ۷۱ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد ۳۷ درصدی را ثبت کرد.

رشد ۳۷ درصدی صادرات چدن، آهن و فولاد

ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در مدت مدت ۹ ماهه ۹۷ (منتهی به آذر) سهم ۲/ ۹ درصدی از کل ارزش صادرات غیرنفتی را از آن خود کرد. همچنین در این مدت، ارزش صادرات غیرنفتی به رقم ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۹‌ماه سال گذشته رشد ۴/ ۵ درصدی را نشان می‌دهد. مجموع صادرات وزنی ۹ ماه امسال، ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود و نسبت به مدت مشابه پارسال (۸۸ میلیون و ۷۱۹ هزار تن)، افت ۲ درصدی داشت.

محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد

براساس آمار گمرک ایران، در ۹ ماه امسال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج صادر شد که از نظر ارزشی سهم ۷/ ۳ درصدی از کل صادرات این دوره را به خود اختصاص داد. میزان صادرات محصولات نیمه‌تمام این اقلام نسبت به ۹ ماهه پارسال رشد ۳۹ درصدی داشت.

سهم ۷/ ۱ درصدی سنگ‌آهن از ارزش صادرات

بررسی آمار ۹ ماهه نشان می‌دهد که در ۹ ماه امسال ارزش صادرات سنگ‌آهن و کنسانتره‌های آن ۵۷۸ میلیون دلار بود که ۷/ ۱ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی در این دوره را به خود اختصاص داد.ارزش صادرات سنگ‌آهن و کنسانتره‌های آن در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال افت ۲۹ درصدی دارد.منبع:دنیای اقتصاد

×