چت

رشد هفتگی قیمت میلگرد سنگاپور متوقف شد

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، رشد یک‌هفته‌ای قیمت میلگرد صادراتی به سنگاپور متوقف شد که این به دلیل کاهش تقاضا و تفاوت بالای میان قیمت پیشنهادی فروشندگان و خریداران اتفاق افتاد. در همین حال، میلگرد مالزی با قیمت ۶۶۰ دلار به ازای هر تن cfr سنگاپور و محصول چین با قیمت ۶۷۰ دلار به ازای هر تن cfr سنگاپور عرضه می‌شد.

رشد هفتگی قیمت میلگرد سنگاپور متوقف شد

البته پیشنهادات قیمتی خریداران برای این محصول به دلیل کاهش تقاضا،  ۶۵۰ دلار به ازای هر تن cfr سنگاپور گزارش شد. در این راستا، درحالی فعالان بازار از معامله‌ای با حجم پایین و قیمت ۶۵۰ دلار به ازای هر تن cfr خبر دادند که بسیاری از خریداران سنگاپور محصولی خریداری نکردند.

یک فعال در بازار سنگاپور در این باره بیان کرد: خریداران قصد دارند تا زمانی که کارخانه‌های ترکیه به تولیدات خود پس از زلزله‌ها ادامه می‌دهند، آن‌ها برای تغییر قیمت‌ها صبر کنند.

همچنین یک صادرکننده در بازار چین مطرح کرد: من شنیدم که در هفته گذشته کارخانه‌های فولادی ترکیه برای تولید بیشتر میلگرد، قراضه فولادی خریداری می‌کردند که این، بدین معنی است که ذخیره بین‌المللی میلگرد افزایش خواهد یافت و قاعدتا قیمت‌ها افت می‌کنند.


براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد، واردات، cfr سنگاپور در بازه ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته ثابت باقی ماند.

قیمت سیم مفتولی در بازار

در طول هفته گذشته، تولیدکنندگان سیم مفتولی در شمال چین، این محصول را با قیمت ۶۵۰ دلار به ازای هر تن cfr مانیلا (واحد پول فیلیپین) به خریداران فیلیپین ارائه می‌کردند.

البته آن‌ها از فروشندگان مالزی و اندونزی پیشنهادی دریافت نکردند، این درحالی است که قیمت اخیر عرضه این دو کشور، بین ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار به ازای هر تن cfr بود.

در ین حال، فعالان بازار حدس زدند که احتمالا کارخانه‌های مالزی و اندونزی در حال حاضر به میزان کافی سفارش دریافت کرده‌اند و اکنون ارائه قیمت را به تاخیر انداخته‌اند. یک واردکننده در بازار فیلیپین در این باره گفت: خریداران می‌توانند بین ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار به ازای هر تن cfr برای سیم مفتولی پرداخت کنند، اما هیچ فروشنده‌ای با این قیمت موافت نخواهد کرد.”

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت سیم مفتولی فولادی (کربن پایین)، واردات، cfr جنوب شرق آسیا بین ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل بدون تغییر باقی ماند./ فولادبان

دیدگاه ها
×