چت

رشد میانگین ۱۹.۴ درصدی تولید فولاد در ۵ ماهه ۱۴۰۰

طبق آمار، در مجموع پنج ماهه ابتدایی امسال، روند افزایش تولید فولادی‌ها همچنان ادامه داشته و میزان تولید در مدت مذکور نسبت به پنج ماهه ابتدای سال گذشته بین ۱۷ تا ۲۱ درصد افزایش یافته و بطور میانگین رشد ۱۹.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد میانگین ۱۹.۴ درصدی تولید فولاد در ۵ ماهه ۱۴۰۰

 طبق  آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ، میزان تولید کل مقاطع طویل بیشترین افزایش تولید را معادل ۲۱ درصد داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را شمش فولاد آن‌هم به میزان ۱۷ درصد به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع طی این مدت مقاطع طویل فولادی تولید شده معادل پنج میلیون و ۱۸۱ هزار تن ثبت شده که نسبت به چهار میلیون و ۲۹۶ هزار تن تولیدی طی پنج ماهه نخست ۱۴۰۰، رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرده است.

پس از آن به ترتیب سه میلیون و ۸۷۲ هزار تن مقاطع تخت فولادی و ۹ میلیون و ۵۳ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که هر یک ۲۰ درصد بیشتر از میزان تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته است. در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته به ترتیب سه میلیون و ۲۲۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی و هفت میلیون و ۵۷۳ هزار تن محصولات فولادی به تولید رسیده بود.

شمش فولاد (فولاد میانی) نیز با افزایش ۱۷ درصدی تولید از ۱۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تن در مدت پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، به ۱۲ میلیون و ۶۵۱ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در نهایت نیز تولید آهن اسفنجی با رشد ۱۹ درصدی به ۱۴ میلیون و ۶۵۳ در مجموع پنج ماه نخست امسال رسیده است. در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده بود. 

این افزایش تولید فولادی‌ها طی پنج ماهه امسال در حالی رخ داده که همچون چند ساله اخیر، در تابستان برق صنایع محدود شد اما برخلاف سال‌های اخیر این قطعی‌های برق تاثیری در تولدی فولادی‌ها نداشته است./ایسنا

×