چت

راه آهن اوکراین بیش از یک میلیون تن سنگ آهن را به اسلواکی منتقل کرد

 به نقل از GMK، در جلسه نمایندگان شرکت ملی راه آهن اوکراین (UZ) با حامل های اسلواکی اعلام شد راه آهن اوکراین در مارس ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیون تن سنگ آهن را از طریق گذرگاه های مرزی با اسلواکی منتقل کرد.

راه آهن اوکراین بیش از یک میلیون تن سنگ آهن را به اسلواکی منتقل کرد

 به نقل از GMK، در جلسه نمایندگان شرکت ملی راه آهن اوکراین (UZ) با حامل های اسلواکی اعلام شد راه آهن اوکراین در مارس ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیون تن سنگ آهن را از طریق گذرگاه های مرزی با اسلواکی منتقل کرد.

فعالان بازار در روز جمعه (۷ آوریل) اعلام کردند در مارس ۲۰۲۳ حدود ۵۷۰۰۰۰ تن سنگ آهن از اوکراین به Steel Kosice ایالات متحده و بیش از ۴۹۰۰۰۰ تن سنگ آهن از اوکراین به دریافت کنندگان چک و اتریش ارسال شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، به طور کلی در مارس ۲۰۲۳، راه آهن اوکراین ۱.۷۴ میلیون تن سنگ آهن و منگنز را برای صادرات حمل کرد که حجم حمل و نقل را در مقایسه با فوریه ۳۲.۲ درصد افزایش داده است.

نماینده اسلواکی آقای  Joseph Wirba در جلسه نمایندگان  شرکت ملی راه آهن اوکراین (UZ) با حامل های اسلواکی اظهار کرد:

حجم محموله سنگ آهن ارسال شده از اوکراین به اسلواکی در ماه مارس ۲۰۲۳ نتیجه بسیار خوبی از کار مشترک این دو کشور می باشد. باید توجه داشت که پیش از این امکان تحقق این امر وجود نداشته است.

نماینده اسلواکی همچنین در ادامه تصریح کرد:

در مارس ۲۰۲۳ حدود ۵۷۰۰۰۰ تن سنگ آهن توسط شرکت فولادی امریکایی Kosice مستقر در اسلواکی دریافت شده است.

علاوه بر این معامله گران در روز جمعه (۷ آوریل) گزارش دادند بیش از ۴۹۰۰۰۰ تن سنگ آهن برای کارخانه های فولاد چک و دریافت کننده اتریشی Voestalpine در ماه مارس ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. بررسی ها نشان می دهد در ماه مارس ۲۰۲۳ بیش از ۶۵ درصد یا تقریباً ۳۲۰۰۰۰ تن سنگ آهن به ایستگاه Trinec مستقر در چک فرستاده شد که یکی از کارخانه ‌های پیشرو فولاد چک به نام Třinecké železárny در آن قرار دارد.

نماینده اسلواکی آقای  Joseph Wirba همچنین گفت:

میزان سنگ آهن حمل شده از راه آهن اوکراین به اسلواکی در ماه مارس رکوردی است که توسط همکاران ثبت شده است. به یاد ندارم که این کشور در ماه های اخیر بیش از ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن دریافت کرده باشد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، شرکت ملی راه آهن اوکراین (UZ) در مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۲ میلیون تن بار حمل کرده است که ۴۷ درصد بیشتر از ماه مشابه سال ۲۰۲۲ و ۸.۷ درصد بیشتر از ماه فوریه ۲۰۲۳ بوده است. بررسی ها نشان می دهد در مارس ۲۰۲۳ حدود ۵.۳ میلیون تن کالا برای صادرات از راه آهن اوکراین ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه در سال افزایش ۷۳.۴ درصدی را تجربه کرده است. همچنین باید توجه داشت که میزان کالاهای ارسال شده به راه آهن اوکراین در مارس ۲۰۲۳ حدود ۴ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۳ رشد داشته است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۷ آوریل) گزارش دادند برای ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، اپراتور راه آهن اوکراین حمل و نقل بار را به ۳۴.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان حمل بار از راه آهن اوکراین نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۳۸ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۵۴ میلیون تن کالا برای صادرات به راه آهن اوکراین ارسال شده است./ آرتان پرس

دیدگاه ها
×