چت

خودکفایی در تولید 9 محصول فولادی جدید در کشور

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان کرمان از خودکفایی در تولید 9 محصول جدید در صنایع فولاد خبر داد.

خودکفایی در تولید 9 محصول فولادی جدید در کشور

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد خودکفایی 9 محصول جدید در صنایع فولاد گفت: این محصولات پیش از این به کشور وارد می‌شد و ارزش قطعات وارداتی به ۲۵ میلیون یورو می‌رسید که اکنون این محصولات فولادی در کشور تولید می‌شوند.

فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های دولت و بخش خصوصی حاصل پشتوانه انقلاب، هدف‌های یکسان و وحدت کلمه است. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر پیگیری بومی‌سازی در مجموعه وزارتخانه با تمرکز منابع مالی، انسانی و دانش بومی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی و تحریم‌های کشور، محدودیت‌ها به ایجاد خلاقیت کمک می‌کند و در ۴۰ سال گذشته با محدودیت‌هایی در ایران مواجه بودیم.

مقیمی در ادامه با نگاهی به وضعیت صنعت فولاد در کشور بیان کرد: چهل سال پیش فقط دو واحد با ۶۷۰ هزار تن ظرفیت و ۷۰۰ نفر اشتغال فقط فولاد تولید می‌کردند اما در حال حاضر ۶۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۳۵ هزار نفری و ظرفیت تولید ۲۲ میلیون تن در کشور مشغول به فعالیت هستند. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران جایگاه 13 دنیا و رتبه دوم در تولید فولاد منطقه خاورمیانه را داراست و تلاش و هدف‌گذاری برای کسب رتبه نخست ادامه دارد.

منبع:فلزات آنلاین

دیدگاه ها
×