چت

جوابیه روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان در خصوص نشر اکاذیب در فضای مجازی

پس از انتشار مطالبی کذب در فضای مجازی از سوی افراد فاقد صلاحیت های فنی و صنعتی مبنی بر تعطیلی شرکت فولاد شادگان؛ روابط عمومی این شرکت ضمن مردود دانستن شایعات مذکور موارد ذیل را به استحضار عموم مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند:

جوابیه روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان در خصوص نشر اکاذیب در فضای مجازی

بسمه تعالی

پس از انتشار مطالبی کذب در فضای مجازی از سوی افراد فاقد صلاحیت های فنی و صنعتی مبنی بر تعطیلی شرکت صنعت فولاد شادگان ؛ روابط عمومی این شرکت ضمن مردود دانستن شایعات مذکور موارد ذیل را به استحضار عموم مردم شریف ایران اسلامی می رساند:

  1. توقفات برنامه‌ای و اضطراری، بخش جداناشدنی و معمول در تمام کارخانجات صنعتی بوده که با هدف بهبود عملکرد خط تولید و جلوگیری از سرایت اشکال به قسمت های دیگر صورت می گیرد. «توقف» فعلی نیز بر همین اساس بوده و ادعای مغرضانه «تعطیلی» را مضحک می نماید.
  2. رکورد شکنی و تلاش برای بدست آوردن رکورد در انتهای یک سال و نه در ابتدای سال جدید صورت می گیرد. توقفی که در شرکت صنعت فولاد شادگان صورت گرفته در تاریخ ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ بوده ، بنابراین این موضوع نمی تواند در راستای رکورد شکنی انجام شده باشد.
  3. علت اصلی توقف ناشی از اشکالات طراحی در تکنولوژی جدید احیا مستقیم به روش PRED می باشد که بهبود یافته طرح MIDREX است.
  4. طرح میدرکس بیش از ۵۰ سال عمر دارد و طرح پرد ۶ سال بیشتر از عمر آن نمی گذرد و هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده و لذا بروز برخی اشکالات در این تکنولوژی طبیعی است.
  5. در طرح PRED یکی از قطعات داخلی کوره که می بایست مشابه قطعات مجاور آن مقاوم به حرارت در نظر گرفته می شد (s.s ۳۱۰ s) ، با فولاد A۵۱۶ طراحی و ساخته شده اند که مقاوم به حرارت نبوده و در اثر حرارت داخل کوره تغییر شکل داده و لذا قطعاتی که بر روی آن مونتاژ گردیده بودند به داخل کوره سقوط کردند. این مشکل برای نخستین بار، سال گذشته در شرکت فولاد میانه و بعد از آن در شرکت فولاد نی ریز رخ داده است و پس از بروز این مشکل در شرکت های فولادی یاد شده ، شرکت MME که طراح اصلی این تکنولوژی می باشد، در طراحی خود تجدید نظر کرده و اصلاحات لازم در قطعات اشاره شده را به عمل آورده است. شرکت صنعت فولاد شادگان نیز در نظر داشت این اصلاحات را در تعمیرات سالیانه ای که برای خرداد ماه ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده بود، به انجام رساند.
  6.  پس از بروز این مشکل در فولاد شادگان و توقف ناخواسته کارخانه در ابتدای سال ، از فرصتی که ایجاد شده استفاده کرده و در حال انجام تعمیرات سالیانه ای که برای خرداد ماه برنامه ریزی شده بود ، هستیم.
  7. در پایان لازم است اشاره شود که؛ اخبار کذب ( توقف طولانی مدت کارخانه شرکت صنعت فولاد شادگان ) که در فضای مجازی در حال انتشار است صحت ندارد و بزودی واحد ، راه اندازی شده و در مدار تولید قرار می گیرد.

بدیهی است پیگیری ویژه برای اقدام قاطع قضایی با شایعه پراکنان صورت گرفته است.

×