چت

تولید فولاد خام آلمان ۱۴٫۶ درصد کاهش یافت

انجمن ملی فولاد آلمان اعلام کرد: تولید فولاد خام این کشور در ماه دسامبر 2022 نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت که این رویداد پس از کاهش چشم‌گیر تولیدات و زیرساخت ضعیف بازار رخ داد. انجمن ملی فولاد آلمان اعلام کرد: تولید فولاد خام این کشور در ماه دسامبر 2022 نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت.

تولید فولاد خام آلمان ۱۴٫۶ درصد کاهش یافت

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، انجمن ملی فولاد آلمان اعلام کرد: تولید فولاد خام این کشور در ماه دسامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت.

این انجمن توضیح داد: میزان تولید فولاد خام آلمان در ماه گذشته، ۲٫۶۹۳ میلیون تن بود که این میزان نسبت به دسامبر سال گذشته، از کاهش ۱۴٫۶ درصدی حکایت دارد. میزان تولیدات این کشور در دسامبر سال ۲۰۲۱، ۳٫۱۵۴ میلیون تن بود. این روند نزولی، دهمین ماه متوالی کاهش تولیدات فولاد خام آلمان در سال ۲۰۲۲ را ثبت کرد.

در همین حال، مجموع تولید فولاد خام آلمان در سال ۲۰۲۲، ۳۶٫۵ میلیون تن بود که این میزان نسبت به سال قبل کاهش ۸٫۴ درصدی را نشان می دهد. آمار تولید فولاد خام آلمان در سال ۲۰۲۱، ۴۰٫۲۴ میلیون تن اعلام شده بود.

همچنین، تولید فولاد با به‌کارگیری تجهیزات کوره قوس الکتریک که عموما در تولید مقاطع تخت استفاده می‌شود، در ماه دسامبر، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۵٫۲ درصد کاهش یافت و به ۲٫۱۶۲ میلیون تن رسید.

به گفته فعالان بازار، کاهش میزان تقاضا و فزونی میزان ذخیره خریداران از عوامل کلیدی کاهش قیمت مقاطع تخت فولادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ است.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، میانگین قیمت کویل ورق گرم، داخلی، exw شمال اروپا در دسامبر سال گذشته میلادی ۶۴۲٫۷۳ یورو (۶۹۷٫۷۰ دلار) به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش نشان می دهد. قیمت این محصول در دسامبر ۲۰۲۱، ۹۱۶٫۴۰ یورو به ازای هر تن بود.

با این وجود، قیمت کویل ورق گرم این منطقه در این ماه به قیمت قبل خود بازگشت، اما فعالان بازار عقیده دارند که این رشد قیمت حاصل کاهش عرضه و شارژ ذخایر برخی خریداران بود و حاصل افزایش واقعی تقاضا نیست.

در نتیجه، برخی منابع در بازار اعلام کردند که کارخانه‌هاب اروپایی میزان تولیدات خود را در سطوح پایین نگه خواهند داشت تا تعادل بازار را حفظ کنند.

با این حال، انجن ملی فولاد آلمان (WV Stahl) میزان تولیدات فولاد خام توسط کوره قوس الکتریکی این کشوردر دسامبر ۲۰۲۲ را ۵۳۱ هزار تن اعلام کرد که این میزان از کاهش ۱۲٫۱ درصدی نسبت به دسامبر ۲۰۲۱ حکایت دارد تولیدشده توسط کوره قوس الکتریکی عموما در خط تولید محصولات بلند به کار گرفته می‌شد.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: میانگین قیمت میلگرد، داخلی، تحویل به شمال اروپا در دسامبر ۲۰۲۲، ۷۵۳٫۷۵ یورو به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کاهش نشان می دهد. این محصول در دسامبر گذشته با قیمت ۸۲۸ یورو به ازای هر تن معامله می‌شد./ فولادبان

دیدگاه ها
×