چت

برداشت غیر مجاز ۹۵ هزار تن سنگ آهن قاچاق از یک معدن در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی ودستگیری عامل برداشت بیش از ۹۵ هزار تن سنگ آهن قاچاق از یک معدن درشهرستان میناب خبرداد.

برداشت غیر مجاز ۹۵ هزار تن سنگ آهن قاچاق از یک معدن در هرمزگان

 سردار غلامرضا جعفری، در تشریح این خبر بیان کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب در پی کسب خبر واصله، مبنی بر تخریب منابع طبیعی و برداشت غیر مجاز ماده معدنی منگنز و برداشت سنگ آهن به صورت وسیع و مخفیانه با ماشین آلات سنگین در اطراف کوههای هشتبندی ، پیگیری موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

ماموران جهت بررسی موضوع، با هماهنگی قضایی به محل اعزام و در بازدید از معدن مورد نظر و محرز شدن برداشت غیرمجاز از دامه فعالیت کارگاه جلوگیری و ضمن پلمپ آن در یک رابطه یک متهم و عامل اصلی برداشت غیرمجاز معدن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی استان اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی های فنی بعمل آمده لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که اکتشاف معدن غیر مجاز بوده و با سوء استفاده ازمجوز معدن فاریاب رودان اقدام به برداشت سنگ آهن و انتقال مواد معدنی به بندر عباس می کرده است.

جعفری خاطرنشان کرد: برابر استعلام صورت گرفته از اداره صنعت و معدن و تجارت استان و شهرستان میناب مشخص شد مواد برداشت شده ماده معدنی منگنز با عیار ۱۷ بوده و بیش از ۹۵ هزار تن به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان بصورت غیر قانونی برداشت شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی وبا صدور قرارمناسب روانه زندان شد، تصریح کرد: هر گونه پنهان وموازی کاری از چشمان تیز بین پلیس مخفی نمی ماند و قطعا مجرمان شناسایی و به محاکم قضایی و ذیصلاح معرفی می شوند از عموم شهروندان و مردم قدرشناس استان نیز در خواست می شود در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سامانه تلفنی فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفین اقدام شود./ دنیای معدن

×