چت

ایجاد اشتغال مولد با اجرای پروژه پیشران فولاد اقلید پارس

مدیرعامل فولاد اقلید پارس گفت: پشتیبانی و حمایت‌های جدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و مدیریت مجموعه، سبب شد تا برنامه اجرایی برای تولید ۱.۲ میلیون تن آهن اسفنجی با سرعت لازم پیش رود؛ میزان هزینه صورت‌گرفته تاکنون، به رقم ۶۴۰ میلیارد تومان رسیده که بخش اعظم آن از سوی شرکت «ومعادن» تزریق شده است.

ایجاد اشتغال مولد با اجرای پروژه پیشران فولاد اقلید پارس

رضا شریفی توضیح داد: سهامداران فولاد اقلید پارس به ترتیب شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سهم ۵۱ درصد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سهم ۳۰ درصد، هستند و بقیه متعلق به شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) است.

شریفی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات فیزیکی فولاد اقلید پارس ۱۷ درصد، بخش فنی و مهندسی ۲۴ درصد و در بخش تدارکات ۴۰ درصد پیشرفت ثبت کرده است.

مدیرعامل فولاد اقلید پارس ضمن یادآوری کمبود آب در سطح کشور، گفت: شهرستان اقلید ۱۰۰ لیتر در ثانیه پساب دارد که براساس قرارداد امضا شده با آب و فاضلاب استان فارس، یک انشعاب از پساب شهری به میزان ۷۰ لیتر در ثانیه به فولاد اقلید اختصاص یافته است.

وی گفت: براساس قراردادی که با اداره برق منعقد شد، ۳۰ مگاوات برق خواهیم داشت و یک پست ۶۳ کیلووات در کارخانه احداث خواهد شد و امکان کمک به صنایع مجاور را نیز، خواهیم داشت.

شریفی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌ها، شرکت فولاد اقلید پارس مشکلی ندارد و براساس توافق وزارت‌خانه‌های صمت و نفت، ظرفیت‌های اشغال‌نشده در بخش گاز قرار است به طرح‌هایی اختصاص یابد که با سرعت بیشتری در حال پیشرفت هستند؛ ضمن اینکه این پروژه در جمع ۴۸ طرح پیشران اقتصادی قرار دارد و از سوی معاون اول رئیس جمهور نیز روند پیشرفت آن مرتب پیگیری می‌شود و برای حل مسائل و چالش‌های پیش روی این پروژه، همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

شریفی توضیح داد: علاوه بر دفتر معاون اول رئیس جمهور، استاندار فارس نیز در نشست ماهیانه کمیته رسیدگی به طرح‌های در دست اجرای استان، روند پیشرفت فولاد اقلید را رصد می‌کند. تمامی دستگاه‌های استان فارس برای پیشرفت بهنگام این طرح همکاری لازم را دارند.

وی افزود: اشتغال مولد از ویژگی‌های این طرح محسوب می‌شود؛ اشتغال مستقیم این واحد صنعتی نزدیک به ۴۰۰ نفر و غیرمستقیم آن به میزان ۶ هزار نفر برآورد می‌شود.

مدیرعامل فولاد اقلید پارس از انجام رایزنی با شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای تامین مواد اولیه به مدت ۲۵ سال خبر داد و گفت: همچنین پیش‌بینی شده که فولاد مبارکه در مدت ۲۵ سال محصول این شرکت را تضمینی خریداری کند.

رضا شریفی، مدیرعامل فولاد اقلید پارس، در پایان گفت: پیمانکار طرح (شرکت ایریتک) در برنامه خود، شروع فعالیت فولاد اقلید را فروردین ۱۴۰۴ اعلام کرده و در مدت ۶ ماه پس از شروع فعالیت، فولاد اقلید به ظرفیت اسمی ۱.۲ میلیون تن خواهد رسید.

سال ۱۴۰۰ براساس تفاهم نامه‌ای که میان شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) به امضا رسید، تاسیس کارخانه فولاد اقلید پارس با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن آهن اسفنجی کلید خورد./ توسعه معادن و فلزات

×