چت

افزایش تولید فولاد دنیا در سال گذشته حدود پنج درصد بود

وزیر صمت گفت: تولید فولاد ایران ۱۰ درصد رشد داشت و امسال هم برنامه ما افزایش تولید فولاد به ۲۸ میلیون تن است.

افزایش تولید فولاد دنیا در سال گذشته حدود پنج درصد بود

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما تا ۶ سال قبل رتبه پانزدهم جهان در تولید فولاد را داشتیم که سال گذشته با افزایش تولید فولاد کشور به ۲۵ میلیون تن به رتبه دهم صعود کردیم و کشور‌هایی مانند ایتالیا و فرانسه را جا گذاشتیم.

وی با بیان اینکه خام فروشی در حوزه صنعتی سال به سال کمتر می‌شود، گفت : ۶ سال قبل ۲۰ میلیون تن کنستانتره صادر می‌کردیم که امروز به حدود هشت میلیون تن رسیده و آنچه صادر نشده در صنایع داخلی به ارزش افزوده تبدیل شده است. رحمانی مهمترین اقدام دولت در سال‌های اخیر را «ایجاد توازن در تولید فولاد» عنوان و اضافه کرد: هم از خام فروشی جلوگیری شده و هم ساخت داخل رونق و عمق بیشتری گرفته است.

وزیر صمت همچنین گفت که «امسال طرح ویژه‌ای برای فعال‌سازی معادن کوچک داریم و طرح توازن و طرح زنجیره ارزش فلزات اساسی شامل فولاد، آلومینیوم و مس نیز امسال با قوت بیشتری ادامه می‌یابد. وی تاکید کرد: سال ۹۸ در حوزه معادن و صنایع معدنی هم یک حرکت جدی و چشمگیری رخ می‌دهد.

رحمانی در حاشیه افتتاح کارخانه ذوب آهن بیستون با حضور رییس جمهوری، گفت: پیش از افتتاح این کارخانه، ۲ واحد دیگر هم در مجموعه جهان فولاد غرب راه‌اندازی و ذوب آهن واحد آن است که در مجموع هزار و ۴۰۰ نفر در آن‌ها مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وی «طرح توسعه این مجموعه صنعتی هم سال آینده تکمیل می‌شود و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن به ۲ هزار نفر افزایش می‌یابد که قابل توجه است.» وزیر صمت با بیان اینکه می‌توانیم ادعا کنیم صنعت فولاد در ایران بومی شده است، گفت: نمونه آن همین واحدی است که امروز در شهرستان هرسین افتتاح کردیم که بسیاری از تجهیزات آن را خودشان تولید کرده یا از داخل کشور تهیه کرده‌اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

×