چت

از سرگیری واردات بیلت CIS به ترکیه

خریداران ترک پس از مدت‌ها غیبت، با احتمال رسیدن قیمت بیلت به کف مورد نظر، مجدداً پا به بازار گذاشتند و معاملاتی را با عرضه کنندگان CIS نهایی کردند. رشد قیمت قراضه و افزایش ارزش لیر نیز در مقام فاکتورهای حمایت از واردات ظاهر شدند.

از سرگیری واردات بیلت CIS به ترکیه

خریداران ترک پس از مدت‌ها غیبت با احتمال رسیدن قیمت بیلت به کف مورد نظر، مجدداً پا به بازار گذاشتند و معاملاتی را با عرضه کنندگان CIS نهایی کردند. رشد قیمت قراضه و افزایش ارزش لیر نیز در مقام فاکتورهای حمایت از واردات ظاهر شدند.

در حالیکه خریداران ترک اعلام کرده بودند که قیمت‌های بالاتر از ۴۶۰ دلار/تن CFR برای آنها عملیاتی نیست، اما معاملات امروز همگی در محدوده ۴۶۶ تا ۴۸۰ دلار/تن CFR بسته به زمان تحویل انجام شده اند. این امر نشان می دهد که احتمالاً ترک ها افزایش قیمت بیلت را در آینده ای نزدیک محتمل می دانند. با توجه به قیمت‌های فعلی قراضه، احتمال خریدهای بیشتر ترکیه از تأمین کنندگان بسیار محتمل است. اگرچه، بازارهای صادراتی میلگرد ترکیه چندان فعال نیستند. بهای بیلت در بازار داخلی بین ۴۸۸ تا ۴۹۰ دلار/تن درب کارخانه می باشند که کمترین حد سود را با احتساب قیمت ۳۴۱ دلاری قراضه برای فولادسازان متصور است.

در بخش صادرات نیز ترک‌ها پیشنهادات خود را در محدوده ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار/تن FOB مطرح می کنند. در جنوب شرق آسیا نیز ترک‌ها سطح ۵۱۰ دلار/تن CFR را مطرح می کنند که قابل رقابت با قیمت‌های روسیه در این منطقه نمی باشد. از این رو، فروش کارخانه ها تنها محدود به شمال آفریقا و در تناژهای کم می باشد.

منبع:پلنر

دیدگاه ها
×