چت

ادامه بی‏‏‏‏‏‏‌مهری بورس؟

 بازار سهام آخرین هفته تابستان را در حالی پشت‌سر گذاشت که دماسنج بورس، روزهای سردی را نشان می‌داد. ارزش بازار در پایین‌ترین سطح خود از هجدهم بهمن سال‌گذشته قرار داشت و شاخص‌کل نیز در پایین‌ترین سطح از اسفند۱۴۰۰ قرار گرفت.

ادامه بی‏‏‏‏‏‏‌مهری بورس؟

انتظاری برای تغییر روند نیست.

بازار سهام آخرین هفته تابستان را در حالی پشت‌سر گذاشت که دماسنج بورس، روزهای سردی را نشان می‌داد. ارزش بازار در پایین‌ترین سطح خود از هجدهم بهمن سال‌گذشته قرار داشت و شاخص‌کل نیز در پایین‌ترین سطح از اسفند۱۴۰۰ قرار گرفت. در این بین همچنان خبری از راه علاج برای تغییر روند نزولی که ‌ماه‌هاست بر بازار سهام سایه افکنده، نیست و علاوه‌بر این به رسم هر سال ‌مهر بی‌‌‌‌‌‌‌مهر برای بازار سهام نیز فرا رسیده است. برخی از کارشناسان روندی همچنان نزولی را برای بازار سهام در‌نظر دارند و به اعتقاد برخی این روند با توجه به تعطیلات هفته‌جاری احتمالا تشدید نیز خواهد شد.

مرضیه محبی، کارشناس بازار سهام در مورد وضعیت بازار در این هفته گفت: من انتظار تغییر روند نسبت به هفته قبل را ندارم و به نظرم در هفته پیش‌رو نیز ادامه روند هفته گذشته را خواهیم داشت. اتفاقات سیاسی داخلی اخیر یکی از دلایل ادامه روند نزولی بازار است، علاوه‌بر این در سفر رئیس‌جمهور به سازمان‌ملل نیز اتفاق خاصی برای توافق برجام نیفتاد.

او در ادامه به سه‌راه برای برون‌‌‌‌‌‌‌رفت بازار سرمایه از روند نزولی اشاره و اظهار کرد: اگر اتفاقات مثبت سیاسی بیفتد یا تجارت بین‌الملل ایران افزایش یابد یا دولت بتواند بورس را با تصمیمات اعتمادزا جذاب کند و ورود سرمایه جدید داشته باشیم، بازار سهام از شرایط فعلی خارج خواهد شد و با توجه به اینکه همچنان احتمال رخداد هیچ‌یک از این سه عامل وجود ندارد، وضعیت بازار سرمایه نیز تغییری نخواهد داشت./دنیای اقتصاد

×