چت

آخرین تغییرات قیمتی در بازارهای فولادی

گزارشی از آخرین تغییرات قیمتی در بازارهای فولادی جهان را در ادامه می خوانیم.

آخرین تغییرات قیمتی در بازارهای فولادی

تقاضای سنگ‌آهن در چین کمتر شد

کاهش تمایل به خرید مشتریان چینی، قیمت سنگ‌آهن وارداتی را در این کشور پایین آورد. آخرین قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا ۹۰/ ۶۹ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شده که نسبت به دوشنبه ۶۵ سنت ارزان‌تر شد. قرارداد سوآپ ژانویه نیز 69/90 دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر است. درخواست‌های خرید در بازار بود ولی تعداد زیادی به معامله منجر نشد. به گزارش فولاد ایران، از آنجا که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در سال ۲۰۱۹ نزولی برآورد شده نباید انتظار داشت تقاضای سنگ‌آهن نیز سال آینده صعود چشمگیری داشته باشد.در بازار فولاد چین آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی نسبت به دوشنبه ۶ دلار افت داشته ۴۸۷ دلار در هر تن درب انبار شده است.

بازار ورق چین در رکود

قیمت ورق گرم صادراتی چین با توجه به افت قیمت بازار داخلی در رکود است. قیمت پیشنهادی فعلی ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار در هر تن فوب است. البته کارخانه‌های لیدر در ۴۹۰ دلار در هر تن فوب نیز پیشنهاد داده‌اند. در بازار داخلی نیز قیمت کمتر از ۲ دلار افت داشته و ۵۵۱ تا ۵۵۳ دلار در هر تن درب کارخانه شده است.

ثبات بازار واردات ورق حاشیه خلیج‌فارس

طی هفته اخیر قیمت ورق گرم وارداتی در عربستان و امارات در ثبات نسبی بوده چون پایان سال است و تقاضا کم شده و از طرفی موجودی بازار نیز بالاست. خریدارها منتظر افت قیمت بیشترند از این‌رو تقاضا بسیار کم شده است. ورق گرم چین در امارات ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر و محصول روسیه ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است. در عربستان نیز ورق گرم چین ۵۳۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است.

بازار قراضه ترکیه در سرازیری

قیمت قراضه وارداتی در ترکیه نزولی است. بازار فولاد ترکیه در رکود است و فعالیت چندانی در بازار دیده نمی‌شود. آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای قراضه سنگین کلاس یک و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ حدود ۳ دلار نسبت به جمعه اخیر افت داشته و۵۰/ ۲۹۲ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شده است. با اینکه قیمت میلگرد در ترکیه ارزان‌تر شده ولی باز هم فعالیتی دیده نمی‌شود و همین امر فعالان بازار را نسبت به افت قیمت‌های بیشتر نگران کرده است. از این رو خریداران قراضه تا ۲۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر نیز درخواست خرید داده‌اند ولی فروشنده‌ها هم سعی دارند تا می‌توانند نسبت به افت قیمت بیشتر مقاومت نشان دهند.مدت زیادی است که ترک‌ها خرید جدید در بازار قراضه نداشته‌اند و باید برای حمل فوریه در تناژ قابل توجهی خرید کنند. همین امر پس از تعطیلات کریسمس جو بازار را متشنج‌تر خواهد کرد.

کاهش تولید فولاد خام در ترکیه

آمار انجمن آهن و فولاد ترکیه نشان می‌دهد در ماه نوامبر این کشور حدود ۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرده که ۷/ ۰ درصد نسبت به ماه قبل افت داشته و همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۱/ ۲ درصد کاهش داشت.به گزارش فولاد ایران، در این بین میزان تولید کوره‌های قوس الکتریکی ۷/ ۴ درصد کاهش سالانه داشته و تولید کوره‌های بلند نیز ۳/ ۴ درصد پایین آمد.در ۱۱ ماه گذشته از سال ۲۰۱۸ نیز این کشور ۳۴ میلیون تن فولاد خام تولید کرده که کاهش سالانه ۵/ ۰ درصدی داشته است.

ورق گرم سی‌آی‌اس ارزان‌تر شد

ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس ۱۰ تا ۱۵ دلار در هر تن ارزان‌تر شده چرا‌که تمایل به خرید کم است و انتظار می‌رود در ماه پایانی سال قیمت‌ها باز هم کاهش یابد. قیمت پیشنهادی فعلی ۴۵۰ تا ۴۷۰ دلار در هر تن فوب است در حالی که هفته قبل ۴۶۰ تا ۴۷۵ دلار بود.همچنین ورق سرد صادراتی سی‌آی‌اس ۷ دلار ارزان‌تر شده و ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن فوب است.

منبع:دنیای اقتصاد

دیدگاه ها
×