چت

Vale به دنبال گزینه‌های جدید سرمایه‌گذاری برای تنوع در حوزه فلزات پایه

چشم انداز مثبت بارتولومئو برای سنگ‌آهن منعکس کننده دیدگاه ریوتینتو است، تنها شرکتی که بیشتر از مواد فولادسازی را تولید می کند.

Vale به دنبال گزینه‌های جدید سرمایه‌گذاری برای تنوع در حوزه فلزات پایه

به گزارش فولاد 24؛ در اوایل سال جاری، این شرکت قراردادی را برای فروش بخشی از شرکت فلزات پایه به سرمایه‌گذارانی از جمله عربستان سعودی اعلام کرد که با خرید 10 درصد از سهام به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تنوع بخشیدن به نفت، موافقت کرد، در معامله‌ای که ارزش واحد را به همراه داشت. به 26 میلیارد دلار واله سال‌ها به دنبال گزینه‌هایی بود تا ارزش بیشتری برای این بخش استخراج کند.

 ماینر برزیلی گفت: در دو تا سه سال دیگر، زمانی که پروژه های کانادا، برزیل و اندونزی شروع به بلوغ کنند، گزینه هایی را برای سرمایه گذاری از فلزات پایه Vale در نظر خواهد گرفت. این شرکت در یک دهه آینده به 30 میلیارد دلار برای گسترش تجارت نیاز دارد.

معاملات بالقوه می‌تواند شامل عرضه اولیه عمومی و همچنین فروش بیشتر سهام باشد.

گوستاوو پیمنتا، مدیر مالی Vale، ادامه داد: «ما پذیرای هر چیزی هستیم که بیشترین ارزش را ایجاد کند.

چشم انداز مثبت بارتولومئو برای سنگ‌آهن منعکس کننده دیدگاه ریوتینتو است، تنها شرکتی که بیشتر از مواد فولادسازی را تولید می کند. ریو انتظار دارد که تقاضا تا سال 2050 تقریباً یک چهارم افزایش یابد، حتی با اوج مصرف چینی ها.

تولیدکنندگان سنگ آهن پس از اینکه توانستند در دو دهه گذشته به تقاضای انفجاری چین وابسته باشند، به دنبال مناطق جدید رشد هستند. Vale که در حال حاضر حدود 63 درصد از سنگ آهن خود را به چین می فروشد، قصد دارد این میزان را به کمتر از 50 درصد برساند تا وابستگی به کشور آسیایی را کاهش دهد.

بارتولومئو، مانند جاکوب استاشولم، مدیرعامل ریو، به زودی شاهد اوج گیری تولید در این کشور است، اما انتظار رشد ادامه دار از جاهای دیگر، به ویژه هند و سایر بخش های آسیا را دارد. در عین حال، منابع جدید تولید محدود خواهد بود تا زمانی که یک معدن جدید بزرگ در گینه در اواخر این دهه راه اندازی شود.

بارتولومئو گفت: «بازار واقعاً تنگ است. "هیچ عرضه ای وجود ندارد."

(نوشته ماریانا دورائو و توماس بیشوول)/ MINING.COM

 

دیدگاه ها
×