چت

فراز و فرود در بازارهای جهانی فولاد

گزارش هفتگی بازارهای‌جهانی فولاد منتشر شد. به گزارش «کالاخبر»، هفته گذشته در بازار واردات سنگ‌آهن چین متوسط قیمت خلوص ۶۲‌درصد نوساناتی داشت و از ۷۵/ ۱۰۳دلار تا نزدیکی ۱۰۵دلار بالا رفت ولی مجددا نزولی شد و آخر هفته را در ۳۵/ ۱۰۳دلار به ازای هر تن سی‌اف‌آر به پایان برد. رکود بازار محصولات فولادی و تاثیر منفی بر حاشیه سود کارخانه‌ها در چین موجب افت قیمت سنگ‌آهن شد.

فراز و فرود در بازارهای جهانی فولاد

قراضه: هفته گذشته در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه وارداتی سنگین ۲۰-۸۰ تا ۷دلار بهبود داشت و به ۳۵۷دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. ظاهرا رشد قیمت معاملات قراضه اروپا بازار را تکان داد و برخی امیدوارند روند صعودی ادامه یابد. قراضه صادراتی سنگین کلاس۲ ژاپن ۲دلار ارزان‌تر شده و ۳۴۴دلار در هر تن فوب شنیده شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز تغییر چندانی نداشت و با یک‌دلار بهبود به قیمت ۳۷۶دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد.

بیلت: در هفته گذشته میلادی بیلت صادراتی فوب دریای سیاه تا ۹دلار بالا رفت و ۴۴۰دلار در هر تن فوب دریای سیاه ثبت شد. در بازار داخلی چین قیمت بیلت نزولی بود و از ۴۹۸دلار به ۴۸۷دلار در هر تن درب کارخانه رسید. بیلت وارداتی نیز در چین از ۴۸۱دلار به ۴۷۷دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر رسید. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت در ۵۱۵دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر باقی ماند و بازار آن فعالیت چندانی نداشت.

مقاطع: هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی ۲دلار افت داشت و ۵۴۰دلار در هر تن فوب ثبت شد. قیمت میلگرد در بورس شانگهای نیز ۱۰دلار کاهش داشت و به ۵۱۰دلار در هر تن رسید. میلگرد صادراتی ترکیه حدود ۳دلار رشد داشت و ۵/ ۵۵۲دلار در هر تن فوب شنیده شد. همچنین در بازار داخلی آمریکا میلگرد ۹۰۰دلار در هر شورت تن درب کارخانه باقی ماند. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۵۷۵یورو در هر تن درب کارخانه بدون تغییر باقی ماند.
ورق: طی هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه در ۵۶۰دلار به‌ازای هر تن فوب بدون تغییر باقی ماند. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۶۳ تا ۵۸۱دلار به ۵۵۸ تا ۵۷۶دلار در هر تن فوب تغییر داشت. همچنین در بورس شانگهای قیمت قرارداد ورق گرم تحویل اکتبر ۱۸دلار ارزان‌تر شد و به ۵۴۲دلار در هر تن رسید. در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۶۴۰یورو در هر تن درب کارخانه باقی ماند. در بازار داخلی آمریکا هم ورق گرم در ۷۹۰دلار به‌ازای هر شورت تن درب کارخانه ثابت بود./ دنیای اقتصاد 

دیدگاه ها
×