چت

روتور مکنده دود صنایع فولادی تولید شد

پژوهشگران شرکتی دانش‌بنیان در اصفهان با دستیابی به دانش تولید سه تجهیز مراکز فولادی، این صنعت را از وابستگی به کشور‌های اروپایی بی‌نیاز کرد.

روتور مکنده دود صنایع فولادی تولید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، روتور مکنده دود، دَمپر و کِیسینگ را از تولیدات جدید این شرکت دانست وگفت: این شرکت با روش مهندسی معکوس، نقشه‌برداری و ساخت، موفق به تولید روتور مکنده دود شده که در واحد آگلومراسیون صنعت فولاد کاربرد دارد و از کیفیتی به مراتب بیشتر از نمونه‌های خارجی برخوردار است.

جلیل سلطانی افزود: وظیفه این تجهیز، ذخیره‌سازی و ارسال مواد اولیه برای واحد‌های مختلف تولیدی، تولید آگلومره مطابق با شرایط فنی با قابلیت مصرف در بخش کوره بلندو تولید آهک پخته برای مصرف در بخش فولادسازی و آگلومراسیون و تولید آهن اسفنجی جهت مصرف در بخش فولادسازی و فروش است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: وقتی کک در فرآیند تولید فولاد در حال پخته شدن است، بخاری تولید می‌کند که باید از محیط جمع‌آوری و خارج شود، دودی که از این مکنده خارج می‌شود حاوی ذرات خورنده بوده و بنابراین ضد سایش بودن قطعات این تجهیز اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه پره‌های این تجهیز از ورق‌های با استحکام بالا تولید شده و به دلیل دور بسیار بالای چرخش موتور، حفظ تعادل آن نیز بسیار حائز اهمیت است، گفت: ساخت این تجهیز حاصل سه سال کار پژوهشی و اجرایی است و پیچیدگی‌های بسیاری دارد، دَمپر و کِیسنگ که محفظه‌ای برای فعالیت فن روتور مکنده دود است نیز در این شرکت تولید می‌شود.

دیدگاه ها
×