چت

نقش اصفهان در موفقیت صنعت فولاد کشور

بی شک سهم استان اصفهان در تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن فولاد خام تولیدی کشور در ماه «دسامبر» امسال که موجب شد جایگاه صنعت فولاد ایران بین ۱۰ تولیدکننده جهانی فولاد حفظ شود

نقش اصفهان در موفقیت صنعت فولاد کشور

9%  فولاد خام تولید شده خاورمیانه در ایران تولید می‌شود

کشورهای تولید کننده فولاد در خاورمیانه که شامل ایران، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند، «دسامبر» امسال در مجموع چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کردند که ۹.۶ درصد افزایش نسبت به تولید ماه «دسامبر»

۲۰۲۲ را نشان می‌دهد و ۵۹ درصد فولاد خام تولید شده در خاورمیانه از آن جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناسان بر این باورند که افزایش ۱۲.۱ درصدی تولید فولاد خام ایران در ماه «دسامبر» امسال نسبت به همین ماه در سال پیش، عامل اصلی افزایش ۹.۶ درصدی تولید فولاد خاورمیانه است، زیرا حدود ۲ سوم فولاد تولیدی در خاورمیانه در ایران تولید می‌شود.

 

نقش اصفهان در موفقیت صنعت فولاد کشور

بی شک سهم استان اصفهان در تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن فولاد خام تولیدی کشور در ماه «دسامبر» امسال که موجب شد جایگاه صنعت فولاد ایران بین ۱۰ تولیدکننده جهانی فولاد حفظ شود و از نظر تولید ماهانه کشورمان بعد از ترکیه به رتبه هشتم در تولید فولاد برسد، بسیار مهم و اثرگذار است و شرکت‌های فولاد سازی اصفهان نقش پُررنگی در کسب این موفقیت داشته‌اند.

هم اکنون میزان تولید فولاد در ایران به ۳۱ میلیون و یکضد هزار تُن در سال رسیده است که بیش از ۴۰ درصد آن در استان اصفهان تولید می‌شود، در افق چشم انداز ۱۴۰۴، مقرر شده است، ایران ۵۵ میلیون تُن ظرفیت تولید فولاد داشته باشد و میزان صادرات فولاد از ۹.۵ میلیون تُن فعلی به ۱۵ میلیون تُن در سال افزایش پیدا کند.

چُدن، آهن+

و فولاد بیشترین صادرات استان اصفهان را تشکیل می‌دهد و حتی محصولات تولیدی از آهن و چُدن نیز رتبه سوم، در بین اقلام صادراتی استان را دارند.

 انجمن جهانی فولاد (worldsteel) یکی از بزرگترین و پویاترین انجمن‌های صنعتی در جهان است که تمامی کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد در آن عضویت دارند. این انجمن نماینده تولید کنندگان فولاد، انجمن‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد و موسسات تحقیقاتی فولاد است و اعضای آن شامل ۷۱ کشور تولید کننده فولاد هستند که میزان تولید خود را به این انجمن گزارش می دهند./ ایرنا 

دیدگاه ها
×