چت

صعود بازار جهانی فلزات در اواخر فرودین ماه 1403

با توجه به اخبار ضدونقیض در خصوص تنش‌های افزایشی در منطقه، بازار جهانی فلزات در مسیر صعودی قرار دارد. قیمت برنت،با افزایش به نزدیکی ۸۹ دلار آغاز شد .

صعود بازار جهانی فلزات در اواخر فرودین ماه 1403

با توجه به اخبار ضدونقیض در خصوص تنش‌های افزایشی در منطقه، بازار جهانی فلزات در مسیر صعودی قرار دارد. قیمت برنت، که در روز پنج‌شنبه 30 فروردین ماه با قیمت87 دلار و11 سنت پایان یافته بود، روز جمعه 31 فروردین ماه  با افزایش به نزدیکی 89 دلار آغاز شد و بازارهای جهانی نفت با 89 دلار و 96 سنت به ازای هر بشکه باز شدند.

این افزایش قیمت برنت به دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه رخ داده است. قبل از این، به دلیل ترس از تشدید احتمالی درگیری در منطقه، قیمت نفت خام برنت به بیش از 90 دلار به ازای هر بشکه افزایش یافته بود که بعد از آن با یک کاهش حدود 4 درصد مواجه شد. همچنین، با افزایش تشدید تنش در منطقه، سرمایه‌گذاران به سمت پناهگاه‌های امن جوییدند که باعث افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر شد و قیمت فلزات دیگر نیز در کانال افزایشی قرار گرفتند.

همچنین، معاملات آتی مس در ماه آوریل به بیش از4.4  دلار به ازای هر پوند رسید که بالاترین رقم در دو سال گذشته بود؛ این امر نشان‌دهنده نگرانی‌هایی از عرضه کم به دلیل نشانه‌های افزایش تقاضا است. کارخانه‌های ذوب مس در چین نیز میزان فعالیت خود را کاهش داده‌اند تا به تعهدات خود برای کاهش 10 درصدی تولید مس در سال جاری عمل کنند. این اقدامات در پاسخ به عرضه کم سنگ‌مس برای کارخانه‌های ذوب چینی است که باعث افزایش قیمت مس و تحولات در بازار فلزات شده است.//دنیای اقتصاد  

دیدگاه ها
×