چت

دلار، ورق بازار میلگرد را برگرداند

در معاملات امروز میلگرد در بازار آزاد افزایش نرخ دلار تاثیر خود را بر معاملات گذاشته و بر شمار شرکت‌های افزایش دهنده نرخ خود به نسبت کاهشی‌ها یا شرکت‌هایی که بدون تغییر قیمت بودند افزوده شد.

دلار، ورق بازار میلگرد را برگرداند

دلار امروز با افزایش حدود هزار تومان از کانال ۴۸ هزار تومان خداحافظی کرد و با قیمت ۴۹ هزار و ۸۴۹ تومان در بازار معامله شد. این جهش هزار تومانی دلار ورق بازار آهن را نیز برگرداند اکثر مبادی فروش در انواع مقاطع فولادی با افزایش قیمت همراه بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این روزها بانک مرکزی نیز در راستای کنترل بازار و تثبیت نرخ ارز، طی روزهای گذشته با صرافی‌های غیرمجاز برخورد کرده که در مجموع به نظر می‌رسد به نفع اقتصاد قدم برمی‌دارد.

از طرف دیگر دولت عراق در جدیدترین تصمیم، عوارض ۳۰ درصدی برای واردات میلگرد را تصویب کرده است؛ تصمیمی که می‌تواند در کنار اعمال عوارض داخلی روی برخی محصولات از جمله شمش و سنگ آهن، بازار خوب صادرات ایران را خراب کند.

به هر حال این روزها در کنار رکود تقاضا و ساخت و ساز، شرایط تولید نه تنها برای ایران، بلکه برای همه فولادسازان جهان سخت شده است. چرا که درست زمانی که قرار بود اوج پیک مصرف آهن و ساخت و ساز باشد، هیچ خبری از رونق بازار نیست و از طرف دیگر، مشتریان همچنان به امید پایین‌تر آمدن قیمت‌ها، در خرید مقاطع فولادی تردید دارند. 

به هرحال تنها کار مثبتی که به نظر می‌رسد تا حدودی شرابط تقاضا در بازار خصوصا بورس کالا را بهبود بخشیده آزادسازی خرید شمش برای شرکت‌های بازرگانی و همچنین عرضه‌های اعتباری برخی محصولات از جمله آهن اسفنجی در بازار است که با توجه به کمبود نقدینگی در دسترس تولیدکنندگان می‌توانند کمک‌کننده به بازار باشد.

در معاملات امروز میلگرد در بازار آزاد نیز افزایش نرخ دلار تاثیر خود را بر معاملات گذاشته و بر شمار شرکت‌های افزایش دهنده نرخ خود به نسبت کاهشی‌ها یا شرکت‌هایی که بدون تغییر قیمت بودند افزوده شد، به عنوان نمونه میلگرد حسن‌رود با ۴۰۰ تومان افزایش قیمت، نرخ سایز ۱۲ را ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان و سایز ۱۴ و ۱۶ را ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

در این میان نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان آهن در ابتدای صبح بدون تغییر بود اما با ادامه روز ۲۰۰ الی ۶۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی ساعاتی پیش بر نرخ‌های خود اعلام کرد که به شرح زی راست:

۱۲        ⬅️           ۲۸۰۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۷۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۷۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۲۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۲۰۰   تومان

// آهن نیوز 

دیدگاه ها
×