چت

رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان 6 سال اخیر

دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریم که باعث افزایش قیمت نفت در سال انتخابات می‌شود،فرناندو فریرا، مدیر سرویس ریسک ژئوپلیتیکی در گروه «راپیدان انرژی» در گفتگو با فایننشیال تایمز اظهار داشته که ایرانی‌ها، استاد هنر دور زدن تحریم‌ها هستند.

رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان 6 سال اخیر

با توجه به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، میانگین صادرات روزانه نفت ایران در این مدت، به میزان 1.56 میلیون بشکه بود که تقریباً تمام آن به چین ارسال شد و در این راستا، حدود 35  میلیارد دلار درآمد برای ایران به همراه داشت.

فرناندو فریرا، مدیر سرویس ریسک ژئوپلیتیکی در گروه «راپیدان انرژی» در گفتگو با فایننشیال تایمز اظهار داشته که ایرانی‌ها، استاد هنر دور زدن تحریم‌ها هستند.

این اطلاعات منتشر شده است در حالی که اعلام شده بود که آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه تهران هستند. اما به گفته جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا: صنعت نفت ایران، هدف آسانی برای تحریم‌های جدید نخواهد بود.

تحلیلگران به فایننشیال تایمز گفتند: دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریم که باعث افزایش قیمت نفت در سال انتخابات می‌شود، ندارد زیرا پس از برداشت عظیم از ذخایر نفت استراتژیک که در سال 2022 برای کنترل قیمت سوخت انجام داد، به سختی قادر خواهد بود این اقدام را تکرار کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همچنین هر گونه اقدام شدید علیه صادرات نفت ایران، بر روابط واشنگتن با چین که خریدار بزرگ نفت ایران است، تاثیرگذار خواهد بود. واردات نفت ایران، معادل یک دهم از کل واردات نفت به چین است.

دیدگاه ها
×