چت

فولاد مبارکه و 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شروع به فعالیت کرد

فولاد مبارکه و 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

محمد یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، اعلام کرد که پس از بازدید ناظران کارگروه صندوق‌های نوآوری و شکوفایی، مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد با سرمایه ثبتی 10 هزار میلیارد ریال صادر شده است.

طیب‌نیا اظهار کرد که صندوق CVC فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی است و مجوز این صندوق در پانزدهمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان در خرداد ماه 1402 مصوب شده بود.

وی افزود که فولاد مبارکه با 600 شرکت دانش بنیان در حال همکاری است و این همکاری‌ها منجر به صرفه‌جویی180 میلیون دلاری شده است.

مهم است بدانیم که صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، مطابق دستورالعمل مصوب مورخ 1401/12/22 کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان، مجوز تأسیس خود را دریافت و تحت نظارت دبیرخانه کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری فعالیت می‌کنند. تاکنون 18 مجوز تأسیس صندوق CVC با مجموع سرمایه 38هزار میلیارد ریال اعطا شده است که از این تعداد 8 صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی موفق به اخذ مجوز فعالیت شده‌اند.

دیدگاه ها
×