چت

بازسازی زنجیرهای دمی‌بار شرکت فولاد مبارکه با موفقیت انجام شد

برای نخستین بار، زنجیر دمی‌بار ماشین شماره 5 ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه با تلاش متخصصان و تعمیرکاران تجهیزات دوار در کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی، با موفقیت تعمیر و برای استفاده مجدد در خط تولید آماده شد. این موفقیت نشان‌دهنده توانمندی و تخصص بالای تیم تعمیرات فولاد مبارکه است.

بازسازی زنجیرهای دمی‌بار شرکت فولاد مبارکه با موفقیت انجام شد

سرپرست کارگاه تعمیرات تجهیزات دوار فولاد مبارکه با اعلام خبرتعمیر اساسی زنجیر دَمی‌بار ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مباركه، به اهمیت زنجیرهای دمی‌بار در فرآیند ریخته‌گری اشاره کرد. وی توضیح داد که این زنجیرها از تعدادی «عضو» تشکیل شده‌اند که به وسیله پین‌ها به هم متصل شده و امکان حرکت دورانی و کنترل فرایند ذوب در ابتدای عملیات ریخته‌گری تختال را فراهم می‌آورند.

سعید مرادی افزود: زنجیرهای دمی‌بار مورد استفاده در ماشین‌های 1 تا 4 پس از اتمام عمر مفید کاری، برای دمونتاژ و بازسازی به تعمیرگاه مرکزی ارسال می‌شوند. این زنجیرها پس از ترمیم و بازسازی به شرکت بازگردانده می‌شوند. اما زنجیر دمی‌بار ماشین جدید ریخته‌گری شماره 5 به دلیل ساختار خاص خود، در جریان دمونتاژ با مشکلات بسیاری مواجه شد. بنابراین، دمونتاژ دومین زنجیر تعمیری به متخصصان تجهیزات دوار کارگاه تعمیرات مکانیک محول شد.

محسن باوی، فورمن تعمیرات تجهیزات دوار، تأکید کرد که علیرغم وجود مذاب سرد شده بر روی اعضای زنجیر و جام‌شدن پین‌ها، کارشناسان کارگاه با بررسی‌های دقیق فنی و کارشناسی، ساختار و جنس اعضای زنجیر و پین‌ها که از فولاد MO40 هستند را ارزیابی کردند. سپس قطعات زنجیر بدون هیچگونه عیب دمونتاژ و تعمیر شد.

غلامعلی عقیلی، تکنسین آماده‌ساز و تأیید کیفیت تعمیرات تجهیزات دوار، نیز گفت که رعایت تلرانس‌های دقیق ابعادی و هندسی و هم‌راستایی محل پین‌ها در لینک‌ها از جمله چالش‌های مونتاژ بود. با تلاش همکاران توانمند تعمیرگاه مرکزی، این چالش‌ها مرتفع و کار با کیفیت بالا و سرعت مطلوب انجام شد که منجر به صرفه‌جویی اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای برای شرکت شد.

در پایان، سعید مرادی از حمایت‌های مدیر تعمیرگاه مرکزی، رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک و همکاری همکاران واحد تعمیرات ریخته‌گری قدردانی کرد و این موفقیت را حاصل خودباوری، همدلی و همکاری کارکنان تعمیرگاه مرکزی دانست. این تجربه به عنوان یک دستاورد ارزشمند در فعالیت‌های تعمیراتی به ثبت رسید.

تعمیر اساسی زنجیر دَمی‌بار ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مباركه

دیدگاه ها
×