چت

بررسی روند عرضه و تقاضا در بازار قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا

بازار قراضه آهنی آمریکا در آستانه فرارسیدن فصل رکود معاملات آهن در ماه آگوست، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی مشارکت‌کنندگان بازار در مورد حجم تقاضا در بازارهای داخلی و صادراتی در فصل تابستان و احتمال تاثیر آن بر کاهش روند تقاضای قراضه به نفع فروشندگان آمریکایی در ماه آگوست ۲۰۲۳ اختلاف نظر دارند.

بررسی روند عرضه و تقاضا در بازار قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا

به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، گزارش‌ها مبنی بر نرخ بسیار پایین دریافتی قراضه آهنی در میان فروشندگان همچنان رو به افزایش است و فروشندگان امیدوارند قیمت قراضه‌های با عیار کمتر افزایش یابد.

یکی از فروشندگان قراضه آهنی در سواحل شرقی آمریکا در مورد وضعیت بازار داخلی و صادراتی بیان کرد: زمانی که قیمت قراضه به اندازه‌ کنونی کاهش یابد، عرضه آن برای فروشندگان به صرفه نخواهد بود. از سوی دیگر، قیمت گاز نیز روند صعودی به خود گرفته است؛ بنابراین انگیزه بسیار کمی برای خریداران این ماده در بازار وجود دارد.

وضعیت بازار صادرات قراضه آهنی

ارزیابی هزینه دو محموله سفارش‌های حمل شده از طریق راه دریا از مبدا ترکیه به سوی کشورهای اروپایی، رقم ۳۵۱ تا ۳۵۳ دلار در هر تن با شرط تحویل محصول در بنادر مقصد با تقبل هزینه بیمه توسط خریدار و هزینه ارسال محصول با فروشنده برای قراضه ذوبی سنگین نوع یک و دو با نسبت ۸۰ به ۲۰ در روز دوشنبه ۲۴ جولای ۲۰۲۳ را نشان داد.

هزینه محموله‌های مشابه با شرط تحویل محصول در بنادر آمریکا با تقبل هزینه بیمه توسط خریدار و هزینه ارسال محصول با فروشنده، رقم ۳۵۶ تا ۳۵۸ دلار در هر تن را به ثبت رساند که نشان از بازار کم و بیش با ثبات قراضه ترکیه دارد.

ترکیه در هفته منتهی به ۲۱ جولای ۲۰۲۳، پس از پشت سر گذاشتن روند ضعیف در ثبت سفارش‌ها در ابتدای ماه جولای، روند صعودی را در حجم صادرات محموله‌های قراضه آهنی به مقصد آمریکا البته با قیمت‌های بسیار پایین‌تر به ثبت رساند.

قیمت قراضه ذوبی سنگین نوع یک و قراضه خرد شده، حدود ۳۱۰ دلار در هر تن ناخالص و ۴۰۰ دلار به ازای هر تن ناخالص در بازار تحت تاثیر محموله صادراتی به مقصد بندر فیلادلفیا در ماه جولای ۲۰۲۳ تعیین شد.

با توجه به آخرین حجم فروش صادراتی ایالات متحده آمریکا به مقصد ترکیه به قیمت ۳۵۴٫۵ تا ۳۵۵ دلار در هر تن با شرط تحویل محصول در بنادر آمریکا با تقبل هزینه بیمه توسط خریدار و هزینه ارسال محصول با فروشنده برای قراضه ذوبی سنگین نوع یک و دو با نسبت ۸۰ به ۲۰ و هزینه حمل بار حدود ۲۲ تا ۲۴ دلار در هر تن، قیمت قراضه ذوبی سنگین در آن منطقه برای ماه آگوست ۲۰۲۳ احتمالا روند نزولی به خود خواهد گرفت. این رقم تعیین شده افزایش تقریبا ۲۰ دلاری در هر تن ناخالص حداقل برای محموله‌های صادراتی در ماه آگوست ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

قیمت قراضه آهنی داخلی

آخرین ارزیابی محموله صادراتی قراضه خرده شده در ایالات متحده آمریکا، قیمت ۳۷۴٫۵ تا ۳۷۵ دلار در هر تن با شرط تحویل محصول در بنادر آمریکا با تقبل هزینه بیمه توسط خریدار و هزینه ارسال محصول با فروشنده در مقابل قیمت داخلی ۴۰۰ دلار در هر تن ناخالص در آن منطقه را نشان می‌دهد. به علاوه انتظار می‌رود قیمت‌های داخلی برای قراضه‌ها با گرید پایین‌تر در بازار آمریکا افزایش پیدا کند.

به گفته برخی منابع آگاه، واحدهای تولید قراضه داخلی در حال حاضر به جای تولید و تحویل سفارش، بر اولویت‌بندی اثربخشی هزینه قراضه ذوبی خود تمرکز و تلاش می‌کنند تقاضا برای قراضه‌های با عیار کمتر را در صورت امکان افزایش ‌دهند.

به گفته این منابع قیمت‌های صادراتی حدود ۳۰ دلار در هر تن کاهش یافته است و تقریبا در بالاترین میزان خود قرار دارد. یکی از فروشندگان قراضه فعال در بازار سواحل شرقی آمریکا به موسسه «Fastmarkets» عنوان کرد: قیمت‌ها به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و انتظار می‌رود این روند تا مدتی ادامه داشته باشد.

فرا رسیدن فصل رکود معاملات در تابستان بر ظرفیت تولید قراضه اولیه و خرد شده در بحبوحه آغاز فصل توقف تولید در صنعت خودرو تاثیر می‌گذارد./ فلزات آنلاین 

دیدگاه ها
×