چت

توسعه بیشتر فولاد سعودی‌ها: اینبار در زمینه تولید فولادهای کیفی

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی PIF عربستان سعودی قرار است با خرید کامل شرکت آهن و فولاد عربستان (حدید) از SABIC، یک غول فولادی جدید ایجاد کند.

توسعه بیشتر فولاد سعودی‌ها: اینبار در زمینه تولید فولادهای کیفی

به گزارش فولاد 24؛ حدید همچنین بر اساس قرارداد مبادله مشروط متقابل سهام، 100 درصد سهام شرکت صنایع فولاد الرجحی (فولاد رجحی) را از شرکت سرمایه گذاری محمد عبدالعزیز الراجهی و پسران (راجی اینوست) در ازای سهام تازه منتشر شده در حدید به دست خواهد آورد.
این صندوق اعلام کرد: انجام معاملات منوط به تایید برخی از مراجع ذیربط و احراز شرایط مشخص در قراردادهای معاملاتی است.
یزید الحومید، معاون فرماندار و رئیس سرمایه گذاری MENA در "این تراکنش ها، توانایی های مالی PIF و تجربه صنعتی را با تخصص فنی و تجاری پیشرو حدید و رجحی استیل برای ایجاد یک قهرمان ملی در بخش فولاد عربستان سعودی گرد هم می آورد." PIF، گفت.
صندوق اعلام کرد انتظار می رود این معاملات همچنین به تامین تقاضای فزاینده محلی برای فولاد و بهبود قابلیت های تولید فولاد عربستان سعودی کمک کند.
طبق گزارش سالانه SABIC، فولاد راجی ظرفیت تولید فولاد 2 میلیون تن در سال دارد، در حالی که حدید در سال 2022، 5.2 میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشت.
کندی تقاضا در ماه های اخیر قیمت فولاد را در سطح جهانی تحت فشار قرار داده است. پلاتس، بخشی از S&P Global Commodity Insights، آخرین بار میلگرد صادراتی ترکیه را در 1 سپتامبر 565 دلار در هر تن فوب ارزیابی کرد که در آن روز ثابت بود.

قیمت روز مقاطع فولادی

دیدگاه ها
×