چت

تلاش‌های اروپا برای تولید فولاد سبز

-در یک سایت آزمایش صنعتی در نزدیکی شهر متز در شمال شرقی فرانسه، دستگاهی به اندازه یک خانه کوچک دو طبقه در حال تولید صفحات آهنی است.

تلاش‌های اروپا برای تولید فولاد سبز

در یک سایت آزمایش صنعتی در نزدیکی شهر متز در شمال شرقی فرانسه، دستگاهی به اندازه یک خانه کوچک دو طبقه در حال تولید صفحات آهنی است.

 با این روند، اروپا در حال برداشتن گامی کلیدی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. آنچه در حال وقوع است، تولید فولاد از طریق الکترولیز است، روشی جدید که از استفاده زغال‌‌سنگ آلوده جلوگیری می‌کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله CO2 را کاهش می‌دهد. 

با استفاده از این فناوری‌های جدید، شرکت‌های فولادی امیدوارند صنعت خود را کربن‌زدایی کنند. کارخانه آزمایشی فرانسوی ArcelorMittal مستقر در لوکزامبورگ، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، از طریق پروژه SIDERWIN با بودجه اتحادیه اروپا پدید آمد.

 والنتاین وبر زولینگر، مهندس ArcelorMittal که SIDERWIN را هماهنگ می‌کند، گفت: در طول سال‌های 2025 و 2024، ما اولین کارخانه کوچک صنعتی خود را توسعه خواهیم داد.

 جاه طلبی ما این است که این کارخانه آزمایشی را در سال 2027 راه اندازی کنیم. پس از آن، ما باید اندازه یک کارخانه فولاد در مقیاس کامل را افزایش دهیم که تا سال 2030 به طور کامل اتفاق بیافتد.

 انتشارات گازهای صنعتی از جمله تولید فولاد به طور قابل توجهی به گرمایش جهانی در سراسر جهان و در اروپا کمک می‌کند.

 فولاد که برای همه چیز، از ماشین‌ها و یخچال‌ها گرفته تا پل‌ها و راه‌آهن‌ها حیاتی است، مسئول حدود 7 درصد از انتشار CO2 جهانی و 5 درصد از انتشار CO2 در اروپا است. در مقایسه، هوانوردی حدود 2.5 درصد CO2 در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

 تولیدکنندگان فولاد از سال 2005، زمانی که اتحادیه اروپا شروع به محدود کردن گازهای گلخانه‌ای از کارخانه‌ها و همچنین نیروگاه‌ها از طریق بزرگترین سیستم تجارت آلاینده‌های آلاینده جهان یا ETS کرد، مورد توجه قانون‌گذاران آب و هوای اروپا قرار گرفتند.

 از آن زمان، گازهای گلخانه‌ای تحت ETS به طور پیوسته با محدودیت‌های سالانه سخت تر مواجه شده‌اند زیرا اتحادیه اروپا تا سال 2050 عدم آلودگی آب و هوا را دنبال می کند. 

مقررات سختگیرانه‌تر به نوبه خود باعث شده است که تولیدکنندگان فولاد در اروپا به دنبال روش‌های تولید سبزتر باشند./ معدن نیوز 

دیدگاه ها
×