چت

تنها امید فولادی‌ها در زمستان، گازوئیل

کارشناسان صنعت فولاد بیان کرد: میزان استفاده از گازوئیل در صنعت فولاد به افت فشار گاز و سرمای هوا بستگی دارد به گونه‌ای که در صورتی که زمان افت فشار و برودت هوا کمتر باشد، مصرف سوخت جایگزین کاهش یافته و کارخانجات می‌توانند از گاز برای خط تولید خود استفاده کنند.

تنها امید فولادی‌ها در زمستان، گازوئیل

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ حسام الدین والی از کارشناسان صنعت فولاد، با اشاره به بودجه ساخت یک میلیون مسکن در سال آینده مطرح کرد: در حال حاضر، لایحه مورد نظر مربوط به کلیات بودجه بوده و هنوز جزئیات آن به طور دقیق منتشر نشده است. البته در صورت انتشار جزئیات نیز باید در کمیسیون‌ها بحث‌های کارشناسی آن در رابطه با امکان عملیاتی شدن بررسی شود.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد، ساخت یک میلیون مسکن تا حدودی دور از دسترس به نظر می‌رسد و با توجه به تمام درآمدهایی که در دولت ۸ ساله احمدی نژاد داشتیم، تنها موفق به ساخت ۶۰۰ هزار مسکن شده بودیم. حال با این مشکلات و ضعف بودجه‌ای که در کشور وجود دارد، موفق شدن در این طرح دور از انتظار است.

این کارشناس صنعت فولاد افزود: از سوی دیگر، طبق آمار منتشرشده، ابعاد بازار صنعت ساختمان و ساخت و ساز آمریکا در یک سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد دلار بود که ۱۰ درصد اقتصاد این کشور را در بر می‌گیرد. در واقع ظرفیت و توان آمریکا در یک سال گذشته با حجم زیادی از توانایی مالی، تکنولوژی، اقتصادی و وسعت در ساخت مسکن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده است.

والی معتقد است، با توجه به شرایط فعلی در کشور، اجرایی شدن طرح ساخت یک میلیون مسکن و در نهایت کاهش شدت رکود بازار آهن و فولاد نیز بعید به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به سوخت جایگزین گاز در فولاد افزود: کارخانجات فولادی نمی‌توانند مازوت بسوزانند؛ چرا که سوخت جایگزین آنها گازوئیل است و مازوت را بیشتر کارخانجات سیمانی و نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند.

این کارشناس صنعت فولاد در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، میزان استفاده گازوئیل در فولادسازان به افت فشار گاز و سرمای هوا بستگی دارد؛ به گونه‌ای که در صورتی که زمان افت فشار و برودت هوا کمتر باشد، مصرف سوخت جایگزین کاهش یافته و کارخانجات می‌توانند از گاز برای خط تولید خود استفاده کنند.

دیدگاه ها
×