چت

مهندسی کربن با حمایت بیل گیتس

در راستای حفظ محیط‌زیست پروژه‌ای تحت عنوان مهندسی کربن با حمایت بیل گیتس ایجاد شده که هدف آن کاهش میزان CO2 موجود در اتمسفر و کمک به جلوگیری از تغییرات منفی آب و هوایی می باشد.

مهندسی کربن با حمایت بیل گیتس

به گزارش فولاد 24، در سایت های طراحی شده توسط این پروژه، فن های بزرگی هستند که CO2 هوا را مستقیما از اتمسفر گرفته و بصورت زیرزمینی ذخیره کرده و یا آن را پس از طی یکسری فرایند به سوخت‌های کربنی قابل مصرف در صنایع و حوزه حمل نقل تبدیل می‌کنند.
طبق اظهارات مسئولین پروژه، این سایت قابلیت جذب یک میلیون تن CO2 در سال را دارد که معادل آلایندگی ۲۵۰ هزار خودرو می باشد.

 

پروژه مهندسی کربن: یک گام جدید در حفظ محیط‌زیست

یک پروژه جدید به نام "مهندسی کربن" با حمایت از بیل گیتس به وجود آمده است که هدف آن کاهش میزان CO2 موجود در اتمسفر و کمک به جلوگیری از تغییرات منفی آب و هوایی است. این پروژه از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند که CO2 را مستقیماً از هوا جذب کرده و به صورت زیرزمینی ذخیره می‌کند یا آن را به سوخت‌های کربنی قابل مصرف در صنایع و حوزه حمل و نقل تبدیل می‌کند.

با توجه به اظهارات مسئولین پروژه، این سایت قابلیت جذب یک میلیون تن CO2 در سال را دارد که معادل آلایندگی 250هزار خودرو می‌باشد. این پروژه توسط شرکت‌های بزرگ نفتی مورد حمایت قرار گرفته و به نظر می‌رسد که فناوری مهندسی کربن به طور جدی در جهت کاهش CO2 و کنترل تغییرات آب و هوایی پیش می‌رود.

این پروژه نه تنها به جلوگیری از افزایش میزان CO2 در هوا کمک می‌کند بلکه از آن به عنوان سوخت استفاده می‌شود و از وابستگی بیشتر به سوخت‌های فسیلی جلوگیری می‌کند. توسعه این فناوری می‌تواند یک گام مهم در راستای حفظ محیط‌زیست و کاهش تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، ویدیو مرتبط را تماشا کنید.

دیدگاه ها
×