چت

پروژه سنگ‌شکن اولیه B فولادسنگ؛ آماده بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه گفت: پروژه سنگ شکن اولیه B، به رغم مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، به همت کارشناسان توانمند فولاد سنگ به مرحله بهره برداری رسیده و آماده افتتاح است.

پروژه سنگ‌شکن اولیه B فولادسنگ؛ آماده بهره‌برداری

مهرداد فقیهیان با اشاره به تاکید راهبرد سال در رشد تولید، اظهار کرد: شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان به عنوان بازوی معدنی شرکت فولاد مبارکه و بزرگترین تامین کننده آهک مورد نیاز گروه فولاد مبارکه اصفهان، ماموریت دارد در راستای تامین پایدار مواد اولیه و کمک ذوب گروه فولاد مبارکه اقدام به تملک معادن سنگ آهن، دولومیت ، منگنز، سیلیس و غیره و احداث کارخانه فرآوری آنها نماید.
وی اضافه کرد: در این راستا شرکت فولاد سنگ اقدام به پی‌جویی، اکتشاف، تملک و نهایتا استخراج از معادن متعدد در اقصی نقاط کشور کرده است و مطالعات و همکاری‌های گسترده ای با مراکز دانشگاهی و دانش بنیاد برای اجرای روش های نوین فرآوری سنگ آهن هماتیتی انجام پذیرفته است. احداث کارخانه فرومنگنز کم و متوسط کربن به‌روش نوین ایزوترمال و کارخانه ۲۴۰۰۰ فروسیلیس مدنظر است.
فقیهیان با اشاره به اینکه این شرکت در راستای طرح‌های توسعه و افزایش میزان تولید فولاد مبارکه نسبت به احداث فاز ۳ کوره های پخت آهک و دولومیت با ظرفیت روزانه ۱۲۰۰ تن در روز کرده است تا موقعیت خود به‌عنوان بزرگترین آهک‌ساز کشور را حفظ کند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت افزایش و پایداری تولید آهک کلسینه باکیفیت مطلوب، شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان، ظرفیت سازی متناسب با طرح‌های توسعه را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به افزایش ظرفیت کارخانه خردایش و دانه‌بندی با افزایش و احداث یک خط سنگ شکن اولیه با ظرفیت سالانه بالغ بر ۴.۲۰۰.۰۰۰ تن کرده است.
مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه با اشاره به اینکه پروژه سنگ شکن اولیه B، به رغم مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، به همت کارشناسان توانمند فولاد سنگ پس از به مرحله بهره برداری رسید و آماده افتتاح است.
وی اضافه کرد: کلیه مراحل نصب، راه اندازی و بهره برداری تجهیزات این پروژه توسط دانش و تجربیات کارشناسان توانمند شرکت فولاد سنگ محقق شد و با بهره برداری از خط فوق الذکر، ظرفیت شرکت فولادسنگ در بخش کارخانه خردایش بالغ بر ۲ برابر شد که در بخش سنگ شکنی اولیه ظرفیت حاصل شده به عنوان بزرگترین واحد سنگ شکنی آهک در کشور است.
فقیهیان تاکید کرد: بالغ بر ۷۰ درصد تجهیزات پروژه احداث سنگ شکن اولیه B بومی سازی و به دست صنعتگران توانمند داخلی طراحی و ساخته شده است . تجهیز سنگ شکن پروژه نیز که وارداتی بوده قبل از مرحله نصب توسط کارشناسان شرکت فولاد سنگ مهندسی معکوس گردیده و نقشه‌های قطعات آن استخراج شد و نسبت به بومی‌سازی آن‌ها اقدام گردید./ ایراسین 

دیدگاه ها
×