چت

تحلیل بازار فولاد 1 مرداد 1403

به گزارش فولاد 24؛ امروز دوشنبه 1 مرداد 1403؛ به تحلیل و تغییرات قیمت ارز و طلا و قیمت مقاطع فولادی مانند: میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه در بازار ایران می پردازیم.

تحلیل بازار فولاد 1 مرداد 1403

پایان معاملات در بورس کالا – دوشنبه، اول مرداد ماه

امروز دوشنبه، اول مرداد ماه، قرار بود ۱۳۰ هزار و ۴۱۵ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود، اما تنها ۱۰۴ هزار و ۴۷۵ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۲۰ درصد از محصولات از تابلو معاملات حذف شدند.

 در همین حال، برای ۴۶ هزار و ۳۵۵ تن شمش بلوم، ۷۶ هزار و ۱۱۵ تن تقاضا ثبت شد و قیمت میانگین ۱۷۶ هزار و ۲۰۳ ریال به ثبت رسید.

نوسانات بازار ارز و طلا – دوشنبه، اول مرداد ماه

امروز در بازار آزاد، دلار با قیمتی حول و حوش ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. یورو نیز با قیمتی حدود ۶۲ هزار و ۷۲۰ تومان عرضه گردید. همچنین، نرخ دلار در صرافی ملی ۴۱ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شد.

در بازار سکه و طلا نیز، قیمت سکه امامی با کاهش ۶۳ هزار تومانی به ۴۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۳ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان فروخته شد. در بازار جهانی نیز، هر اونس طلا با قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ دلار معامله شد.

وضعیت باثبات بازار آهن – دوشنبه، اول مرداد ماه

امروز، بازار آهن روندی باثبات داشت و قیمت‌های اکثر مقاطع نسبت به روز قبل تغییر چندانی نداشتند.

  • میلگرد: میلگرد آجدار هیربد با کاهش قیمت تا کیلویی ۶۰۰ تومان و میلگرد آجدار آریان با افزایش قیمت تا کیلویی ۴۰۰ تومان مواجه شد.
  • تیرآهن: تیرآهن ذوب آهن با کاهش قیمت تا کیلویی ۷۰۰ تومان اعلام شد.
  • نبشی و ناودانی: نبشی آریان با کاهش قیمت تا کیلویی ۵۰ تومان معامله شد.
  • ورق: ورق عرشه فولادی خودروشهرکرد با افزایش قیمت تا کیلویی ۱۱۰ تومان عرضه شد.
  • شمش: شمش فولادی نیز با افزایش قیمت تا کیلویی ۱۵۰ تومان به فروش رسید.
دیدگاه ها
×