چت

اعتراض توزیع کنندگان محصولات فولادی

رستگار، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تاکید کرد که دولت و مجلس باید پیش از تدوین دستورالعمل‌های گوناگون برای تنظیم بازار فولاد از تمام فعالان این بازار مشورت بگیرند.

اعتراض توزیع کنندگان محصولات فولادی

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران از بی‌توجهی به صنف توزیع‌کنندگان محصولات فولادی به عنوان حلقه مفقوده شیوه‌نامه جدید دولت یاد کرد و تاکید داشت که در سال‌های اخیر، بورس کالا نتوانسته نقش خود را به‌خوبی ایفا کند و خودش به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده و به همین دلیل، می‌توان گفت این سازمان صلاحیت و مشروعیت خود را از دست داده است.

بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان بر سر شیوه‌نامه پیشین ابلاغ‌ شده از سوی وزارت صمت برای تغییر فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی و البته ارائه طرحی برای مدیریت بازار فولاد از سوی مجلس شورای اسلامی که احتمالا در جلسه علنی روز چهارشنبه ۵ آذر بررسی خواهد شد، هفته گذشته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در اقدامی سوق‌الجیشی شیوه‌نامه جدید «ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد» را ابلاغ کرد.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تاکید کرد که دولت و مجلس باید پیش از تدوین دستورالعمل‌های گوناگون برای تنظیم بازار فولاد از تمام فعالان این بازار مشورت بگیرند. وی در ادامه گفت: برای این که مصوبات دولت و مجلس به‌خوبی قابل اجرا باشند، ضروری است تمام افراد موثر در بازار فولاد در جلسات تصمیم‌گیری حضور داشته باشند تا نکات اصلی، خواسته‌ها و ایرادات فعالان بازار در دستورالعمل‌ها لحاظ شود؛ اما متاسفانه اکنون جلسات مشورتی دولت و مجلس بدون حضور طیف موثری از زنجیره فولاد یعنی توزیع‌کنندگان محصولات فولادی تشکیل می‌شود و حتی در غیاب این گروه، شیوه‌نامه‌هایی دستوری نیز برای بازار فولاد کشور ابلاغ می‌شود.

وی بی‌توجهی به صنف توزیع‌کنندگان محصولات فولادی را نیز به عنوان حلقه مفقوده شیوه‌نامه جدید دولت ذکر کرد و اظهار داشت: مشکل بازار آهن ما کمبود فولاد یا مواد اولیه نیست، بلکه مشکل اصلی بازار ما عدم پایبندی به قانون از سوی برخی گروه‌هاست؛ زیرا اگر قرار بود قانون اجرا شود، کالای اساسی این بازار یعنی آهن و فولاد از مجرای رسمی توزیع‌کننده آن به دست مصرف‌کننده می‌رسید، در حالی که در شیوه‌نامه جدید دولت، توزیع‌کنندگان دور زده شده‌اند./بازار

×