چت

مراحل تولید رابیتس چگونه است؟

<p>همان طور که می دانیم رابیتس یکی از انواع سقفهای کاذب می باشد که امروزه استفاده بسیاری در صنعت ساختمان سازی دارد و یکی از پر کاربردترین نوع سقف ها می باشد.<br /> &nbsp;</p>

مراحل تولید رابیتس چگونه است؟

مراحل تولید رابیتس چگونه است؟ رابیتش که بیشتر نام آن را با راویز شنیده ایم، در انواع مختلف 9 ستون ، 11 ستون و 13 ستون با وزن های سنگین و سبک تولید می شود. قیمت رابیتس بر حسب نوع آن متفاوت است و برای خرید و فروش رابیتس باید به مشخصات فنی آن توجه نمود. در این مقاله به بررسی دقیق تری از سقف های کاذب رابیتس و اجزای تشکیل دهنده ی آن و فیلمی از نحوه تولید آن بشرح موارد ذیل می پردازیم.

  • رابیتس چیست؟
  • نحوه تولید رابیتس به چه صورت است؟
  • آیا نحوه تولید رابیتس را مشاهده کرده اید؟
  • رابیتس چگونه و از چه نوع فولادی تولید می شود؟

رابیتس

رابیتس شامل توری های فولادی و به صورت مشبک است. اصولاً قبل از گچ کاری نهایی در جهت زیر سازی بهتر این نوع سقف مورد استفاده قرار می گیرد. از طریق مفتول های گالوانیزه و مخصوص که سیم رابیتس بندی نامیده می شود، می توان رابیتس بندی را به صورت شبکه فرعی اجرا کرد. قابل ذکر است که استفاده از میله های افقی و عمودی در جهت ثابت نگه داشتن آنها ضروری است. از سقف کاذب رابیتس در جهت ایجاد زیبایی و پوشاندن نمای زیرین کار استفاده می گردد.

مدت زیادی است که از رابیتس در صنعت ساختمان سازی استفاده می گردد. استفاده از این نوع سقف اگرچه دارای معایبی اندک است اما در بسیاری از موقعیت ها و مکان ها از این سقف استفاده می شود. یکی از مزایای اصلی رابیتس چسبیدن سریع ملات بر روی آن و عدم ترک خوردن است. با استفاده از انواع رابیتس مسطح و برجسته می توانید طرح دلخواه خود را روی سقف اجرا نمایید.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم سقف کاذب رابیتس یکی از پرکاربرد ترین سقف های کاذب بوده که شامل میلگرد و نبشی است. همچنین تورهای گالوانیزه و گچ رویه ی آن را تشکیل می دهند. از مهم ترین مزایای استفاده از سقف کاذب رابیتس در ساختمان سازی سرعت مناسب اجرا، امکان اجرای طرح دلخواه و در دسترس بودن مزایا است.

مشاهده مراحل تولید رابیتس

نحوه تولید رابیتس

رابیتس از عملیات سرد بر روی ورق های گالوانیزه گرم تولید می‏ شود. بدین صورت که ابتدا ورق گالوانیزه که بصورت رول می باشد و عرض آن حدود یک متر است را تهیه می‏ نمایند. سپس ورق را توسط دستگاه رول باز کن (کویل)، باز کرده و در دستگاه برش قرار می‏ دهند. در این مرحله، رول ورق را در جهت طولی در فواصل حدود 10 سانتیمتری برش می ‏زنند. انتخاب ضخامت ورق گالوانیزه براساس نوع رابیتس تولیدی متفاوت است. معمولا هرچه ضخامت ورق افزایش یابد تعداد ستون و وزن را بیتس افزایش می‏ یابد. با توجه به نوع رابیتس تولیدی، ضخامت ورقِ رابیتس معمولا بین 0.4 تا 0.6 میلی متر در نظر گرفته می شود. در فیلم زیر مرحله اول تولید را بیتس نمایش داده شده است.

سپس با قراردادن در دستگاه مخصوص، عملیات سرد و پرسکاری جهت ایجاد ستون ها و چشمه ها انجام می‏ شود. در مرحله بعد، برگه های رابیتس براساس وزنشان در طول های حدود 2.40 متری توسط دستگاه گیوتین برش می‏خورند.در فیلم زیر مرحله دوم تولید ر ابیتس نمایش داده شده است.

در ادامه، توسط دستگاه کشش، ورقِ پرس کاری شده، به عرض ۶۰ سانتیمتر کشیده شده تا نهایتا یک برگ ر ابیتس تولید می‏ شود. سپس برگه های رابیتس را براساس وزن، تعداد ستونها، تعداد چشمه ها و سهولت جابجایی در بسته های 10 یا 20 تایی بسته بندی می‏ نمایند. در فیلم زیر مرحله آخر تولید ر ابیتس که همان برگه های را بیتس می باشد نمایش داده شده است.

شما کاربر عزیز در صورتی که تولید کننده را بیتس هستید می توانید محصول خود را به طور رایگان در سایت فولاد24 معرفی کنید و یا حتی صورت بار خود را در سایت قراردهید. هدف از این مقاله ارائه نحوه تولید را بیتس بوده، امیداورم برای شما مفید بوده باشد.با ما همراه باشید در مقالات جذاب بعدی

تولید رابیتس

منبع:گروه تأمین محتوای فولاد24

دیدگاه ها
×